Ćwiczenia na brzuch

Każdy przynajmniej raz w życiu wpisał w wyszukiwarkę hasło „jak schudnąć na brzuchu”. Niestety nie da się odchudzić jednej partii ciała. Są za to ćwiczenia, które wykonywane regularnie wzmocnią tę partię ciała i po utracie tkanki tłuszczowej mięśnie będą pięknie wyeksponowane. Najpopularniejszym ćwiczeniem na brzuch są tzw. brzuszki. Nie wystarczy wykonać ich 100, byle jak. Ważne żeby skupić się na technice, napinaniu brzucha, a nie ciągnięciu ciała do góry za głowę ramionami. Każde podniesienie powinno wynikać z napięcia brzucha.

ltye

Nie jest konieczne wstawanie do wyprostowanej pozycji, wystarczy tzw. crunch. Efektywnym ćwiczeniem jest „deska”, nie wygląda na trudną, ale angażuje wszystkie grupy mięśni. Można wykonywać jej różne wariacje, np. deska z podniesioną nogą i ręką (na krzyż). Kolejnymi skutecznymi ćwiczeniami są brzuszki ze skrętem (angażują dodatkowo mięśnie boczne), russian twist – skręt tułowia z uniesionymi nogami, podnoszenie nóg do klatki piersiowej podczas wiszenia na drążku. Dla równowagi należy wykonywać także ćwiczenia rozwijające mięśnie pleców.

Odsyłamy również do ciekawych tematów:
http://www.sfd.pl/Ile_razy_w_tygodniu_%C4%87wiczy%C4%87_brzuch_-t134746.html

http://www.sfd.pl/Brzuch__jak_spali%C4%87_t%C5%82uszcz-t6516.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *